Már írtam egy hasonló posztot. Akkor a Kossuth téri mélygarázs építése miatt kivágott fákról volt szó. Arról, hogyan volt az előző önkormányzati ciklusban, és mi lett a jelenlegiben. A poszt nem pártpolitikáról szól, hanem a politika természetéről. Hogy volt egy jó ötlet - a BuBi belvárosi bérbicikli rendszer. Hogy együttműködésben a civil- és szakmai szervezetekkel, az érintettek közösen megtervezték. Hogy a megvalósítással megbízott önkormányzati cég szerzett rá pályázati pénzt. És hogy az önkormányzati választások az egészet megölték.
Mégis mi a mai bejegyzés apropója? Hogy olvasom az napi.hu oldalán, hogy a BKK hosszasan egyeztetett a szakmai és civil szervezetekkel, hogy a BKK nehezen, de szerzett 900 millió forint pályázati támogatást, és hogy a BKK megvalósítja a belvárosi bérbicikli rendszert. És hogy az eredeti tervekhez képest jól haladnak, mert amúgy is 2013-ra tervezték a bevezetését.
Pofám leszakad.
Ha ugyanis emlékezetünk nem csal meg bennünket, netalán érdeklődve figyeljük a budapesti biciklizéssel kapcsolatos híreket, könnyen feltűnhet, hogy a BuBi-t még 2009-ben kezdte el az akkori Parking Kft. leegyeztetni és megtervezni, majd 2010-ben a megvalósítási terv elkészítése után az anyagi forrásokat is előteremtette.
Ja, jöttek a választások, és a Parking Kft. 100%-os tulajdonosa, a Fővárosi Közgyűlés úgy döntött, nem előlegzi meg a pályázati önrészt...
És most, két év homály után, íme a "mi kutyánk kölyke". A mi belvárosi bérbicikli rendszerünk.
A politika kérem erről szól. Nem a választók akaratának és érdekének érvényesítéséről, hanem a párt rövidtávú céljainak megvalósításáról. Bár nagyon jó lenne a belvárosi bérbicikli rendszer, bár igazán pénzbe se kerülne, de nehogy már a másik párt neve kötődjön hozzá!! Szóval most még nem csináljuk meg. Sőt, ellehetetlenítjük. Aztán majd, ha már a jótékony homály fedi ezt az egész dolgot, akkor elővesszük, leporoljuk, a fejlécben a nevet átírjuk, és majd mi megadjuk a népnek, ami jár neki.
U.I.: sajnos ez a módszer nem párt függő.
Néhány cikk 2009-2010-ből.